abcdonenumbe

کلمات کلیدی

تهیه اسید نیتریک

راهبردهای علمی

پمپ وکیوم

پمپ وکیوم آبی

تعمیر پمپ وکیوم پیستونی شروع

الزام فرهنگی

نحوه تشخیص مزایا و معایب پمپ وکیوم خلاء حلقه آب

پمپ های وکیوم خلاء خشک در صنایع فرآوری مواد غذایی

پمپ هیدرولیک

سیستم هیدرولیک

سیستم های هیدرولیک کولینگ

سیستم پمپ وکیوم خلاء در صنعت خلاء برقی

سیستم پمپ وکیوم خلاء

روش تشخیص نشت پمپ خلاء حلقه مایع

نحوه حل مشکل نشتی پمپ خلاء حلقه آب

پمپ خلاء بدون روغن در کاربردهای صنعت

اصل صرفه جویی در مصرف پمپ خلاء حلقه مایع

پمپ های خلاء برای مبدل های فرکانس

چگونه یک پمپ خلاء خوب بخریم

هنگامی که تعمیر پمپ وکیوم زیر خلاء

تعمیر پمپ های وکیوم خلاء مکانیکی

سرویس پستی ایالات متحده تست آزمایش کامیون های رانندگی را آغاز می کند

شلاق های دیجیتالی برای کار در بخش کشاورزی

نحوه جلوگیری از اضافه بار پمپ وکیوم خلاء

پمپ وکیوم خلاء دستگاه بازیافت

مراحل کار پمپ وکیوم

آمازون می گوید تحویل هواپیماهای بدون سرنشین

پمپ وکیوم آنهیدرید استیک خام

پمپ وکیوم در فرآیند جذب وینیل کتون

پمپ وکیوم برای فرآیند تولید انیدرید استیک

ساماندهی منابع مالی بخش تحقیقات

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۰۸ ب.ظ

8. ساماندهی منابع مالی بخش تحقیقات
میزان اعتبارات پژوهشی در هر جامعه‌ای نشان از توجه آن دولت به علم و پژوهش و توسعه علمی همه جانبه کشور دارد. کشورهای توسعه یافته تا بیش از 3درصد از تولید ناخالص داخلی، از بودجه کشور را به تحقیقات اختصاص می‌دهند و با مدیریت درست، آن را جذب می‌کنند. شواهد موجود آشکار می سازد که بودجه تحقیقات کشور ما همواره زیر 1 درصد از تولید ناخالص داخلی بوده که کمتر از نصف آن هم جذب نشده است (فکور، 1383).
توزیع نامناسب بودجه پژوهشی نیز یکی از عواملی است که باید بدان توجه شود. بودجه‌های پژوهشی که در اختیار اشخاص است، بسیاری از اوقات تناسب عکسی با توانایی‌هایشان دارد، یعنی آنکه توانگر است بودجه کمتری در اختیار دارد، تا آن کسی که در آن حد توانایی ندارد. بعضی وقتها بودجه پژوهشی خارج از وزارت علوم در جاهایی هزینه می‌شود که به واقع بازده چندانی ندارد؛ اگر چه جزء بودجه‌های پژوهشی مملکت هم به حساب می‌آید. ارزیابی نتایج تحقیقات می‌تواند ملاک مناسبی برای توزیع بودجه‌های پژوهشی باشد (شمسی پور، 1384). همچنین در توزیع درست بودجه تحقیقاتی می‌باید شاخصها و استانداردهای جهانی را در نظر گرفت (کاوه، 1384).

9. زبان دوم ضرورت دهکده جهانی (Bilingualism)
این واقعیت که هر بخشی از علم، زادگاه ویژه‌ای دارد که مورد قبول عام و خاص است و در این واقعیت که برای تسلط به هر علمی باید زبان لازم برای دستیابی به سابقه آن را دانست، شکی و بحثی وجود ندارد. به عنوان مثال هر کسی در هر کجای دنیا برای دستیابی به رمز و رموز و ویژگیهای زبان و ادب فارسی و نیز دانش بومی کشور ما به ضرورت باید به زبان فارسی مسلط باشد. در غیر اینصورت نمی تواند در این خصوص به پژوهش عمیق بپردازد. بنابراین با توجه به اینکه به واسطه پیشرفت علم و فناوری ارتباطات و تحقق انقلاب فناوری اطلاعات، دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است. بنابراین اگر کسی بخواهد در یک رشته و یا شاخه علمی آموزش ببیند و به پژوهش و تحقیق بپردازد تا به جامعیت علمی برسد، می باید بررسی کند که بیشترین سابقه علمی و مستندات علمی مربوط به رشته مورد نظر به چه زبانی ثبت و درج شده است و سپس به فراگیری آن زبان بپردازد. با لحاظ مقدمه یاد شده می توان این گونه نتیجه گرفت که یکی از مهمترین ملزومات و ضرورتهای پژوهش و تحقیق برای دانشمند و اندیشمند شدن، تسلط به زبان علمی رشته مورد نظر است. بنابراین اگر نگاهی گذرا به آموزش زبان دوم در کشورهای دیگر و همچنین کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و عملکرد خویش را در این رابطه با دیگران مقایسه کنیم می‌توانیم به نقاط قوت و ضعف خویش به خوبی پی ببریم. یکی از دلایل موفقیت تحصیل در حوزه های علمیه کشورمان جدی گرفتن مقوله تسلط به زبان مرتبط با آن رشته تحصیلی است، در حالی که در آموزش آکادمیک در مقاطع مختلف در سطح آموزش عمومی و تحصیلات عالیه یادگیری زبان دوم به طور جدی مورد نظر نبوده است.
http://zionizpf58258.webbuzzfeed.com/161333/پمپ-وکیوم-آبی-ایرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی