مقایسه کلمه کلیدی mnemonic با دیگر استراتژی ها
مقایسه کلمه کلیدی mnemonic با دیگر استراتژی ها
به عنوان یک قاعده کلی ، مطالعات تجربی در مورد اثربخشی کلمه کلیدی mnemonic ، آن را با اغلب موارد تکرار گل سرخ ، یا ، در اغلب موارد ، "تلاش برای یادآوری سخت ترین" (یعنی روش های خودتان) مقایسه کرده اند. جای تعجب آور نیست که کلمه کلیدی mnemonic باید از تکرار گلایه برتری داشته باشد ، و مطالعه ذکر شده در بالا نشان می دهد که چرا مقایسه با کنترلهای "رایگان" ممکن است نتایج متناقض (و ناآگاهانه) را نشان دهد.
مطالعاتی که روش کلمه کلیدی را به طور مستقیم با سایر استراتژیهای مفصل مقایسه کرده اند ، مفیدتر هستند.
تعدادی از مطالعات ، استراتژی کلمه کلیدی را در برابر روش یادگیری واژگان مقایسه کرده اند (بسیار مورد علاقه معلمان است ؛ دانش آموزان این کلمه را برای یادگیری در چندین متن معنی دار مختلف تجربه می کنند). نظریه پیشنهاد می کند که روش زمینه باید چندین اتصال را با کلمه هدف ترغیب کند ، و بنابراین انتظار می رود یک استراتژی بسیار مؤثر باشد. با این حال ، مطالعات نشان داده اند که روش کلمه کلیدی باعث ایجاد یادگیری بهتر از روش زمینه می شود.
پیشنهاد شده است که دانشجویان اگر می خواستند معنای این کلمه را خود ، از متن استفاده کنند ، از روش متن بهره مند می شوند. با این حال ، مطالعه ای که این امکان را مورد بررسی قرار داده است ، نشان داد که شرکت کنندگان با استفاده از روش زمینه عملکرد به مراتب بدتر از افرادی که از کلمه کلیدی mnemonic5 استفاده می کنند ، انجام دادند. این حتی در شرایطی که آزمونی به آزمودنی ها داده می شد ، صادق است که تصور می شود از مزیت روش متن استفاده می کند - یعنی افراد مورد نیاز برای تولید جملات معنی دار با کلمات هدف.
همین محققان بعداً این احتمال را دنبال کردند که با این وجود ، روش زمینه ممکن است در فراخوان طولانی مدت برتر باشد - از مسیرهای اتصال چندگانه / بازیابی به کلمه هدف بهره مند شد. در آزمایشی که هر دو گروه کلمات کلیدی و متن پس از یادگیری این کلمات تا زمان تسلط بر آنها ، یادآوری بهتر از گروه کلمات کلیدی نبود ، وقتی که یک هفته بعد آزمایش شدند (از طرف دیگر ، بدتر هم نبود) ) 2.
بیشتر بدونید: پمپ خلاء پیمایش خشک در صنعت بازیافت نفت و گاز
دو مطالعه اخیر برتری کلمات کلیدی mnemonic نسبت به متنی متن را تأیید کرده اند.
یک تحقیق دیگر به این سؤال که آیا استراتژی تکرار کلمه کلیدی - تکرار (که در آن به موضوعات گفته شده بود که از تکرار و همچنین تصاویر استفاده می کنند در هنگام پیوند کلمه کلیدی به ترجمه انگلیسی کلمه ای که باید آموخته شود) بهتر بود یا نه ، استفاده کرد. مال خود آنها نتوانستند از مزایای استفاده از تکرار در بالای تصاویر 8 استفاده کنند.
با توجه به رویه های استفاده شده ، می توانم ببینم که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد. تصور کنید که سعی می کنید یاد بگیرید که carta برای نامه اسپانیایی است. کلمه کلیدی آشکار سبد خرید است. بر این اساس ، شما یک تصویر از سبد پر از حروف را شکل می دهید. با این حال ، با ساخت این تصویر ، به شما گفته می شود که کلمات برجسته "حرف کارت" را بارها و بارها برای خود تکرار کنید. دیدن این سخت نیست که بسیاری از افراد ممکن است هنگام انجام این کار ، تصویر را کاملاً از دست دهند. بنابراین مؤلفه تکرار استراتژی به اندازه جایگزین کردن آن ، به اندازه پیوند تصاویر نیست. تکرار پیوندی که قرار است در حال تقویت آن باشید (سبد پر از حروف) ممکن است مفیدتر باشد (در حقیقت ، من شخصاً با خودم تکرار می کنم: "carta - نامه؛ سبد پر از حروف").